Härliga höstförkylningar

Haft en bra helg om man bortser från min förkylning och nyfunna "vän" hostan. I fredags var jag och Teodor på Happening med Sofia ifrån lägenheten ovanför och i lördags firade vi farfar med släkten. Han fyllde 75 så det blev en del folk och smörgåstårta i massor! Sen åkte vi till pappa & Ingela där vi käkade godis och kollade på den sjukaste filmen på länge. Gårdagen bjöd på gudstjänst, hostattacker i massor, städning och plugg.

Natten ville inte erbjuda någon sömn, bara hosta på hosta hela tiden. Så skulle jag käka lite gelly som brukar lindra i alla fall en stund, men i mörkret tog jag fel tub så det blev propolis creme. Inte att rekommendera i munnen! Fy.

Så idag är jag hemma och hostar, hostar, hostar... Thé är ju gott, men hur många koppar orkar man med?

Man ska ta det lugnt när man är sjuk, så det är tur att jag har massor att läsa. Fyra och en halv skolbok kvar på fem veckor. Och 15 frågor på fyra veckor. Kanon!


För människor är det omöjligt, men för Gud är allt möjligt. Matt. 19:26


Tur det!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ta till de gamla beprövade stora artilleriet: honung och Whiskey :-) Fast kanske inte samtidigt, tror inte är så gott ;-)

2010-11-02 @ 15:27:46
Postat av: Sanna

--> Ingela



Dricker inte whiskey ;) men honung är gott! :)

2010-11-02 @ 19:00:11
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/
Postat av: Ingela

Nä "medicin" är aldrig gott, men ont ska med ont fördrivas eller hur är det man säger :/

Nej då, kör på honungen du, den är både bakteriedödande och god ;)

2010-11-02 @ 19:41:15
Postat av: Sanna

--> Ingela



Fast jag har alltid tyckt att både flytande alvedon och hostmedicin är gott, haha :P japp, kör på med honungen jag! :)

2010-11-03 @ 08:24:47
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin