Smygpremiärtur med Chryslern

Gubben har fräschat upp jänkaren en del och idag blev det en mini-runda med den. Solen skiner och vad är då mer underbart än att få åka lite älskad gammal amerikansk bil? Sitta ute i solen och lösa lite korsord är näääästan lika trevligt. Men verkligen bara nästan. Har gjort det med idag. Det är ju "påsklov", så man lär ju försöka ta det lite lugnt även fast det egentligen finns tusen saker att göra. Vore ju trevligt om man fick lite färg innan bröllopet också..

Ikväll ska vi i alla fall sätta oss och försöka få ihop bordsplaceringen. Och beta av lite annat på listan inför den stora dagen. Det närmar sig med stormsteg, bara 35 dagar kvar nu!

Glad Påsk på er förresten vänner! :) Hoppas att ni hinner med att ta det lite lugnt mitt i all mat, umgänge, fjädrar, kycklingar och letande efter ägg fyllda med godis. Fundera lite över varför vi firar påsk; det handlar ju faktiskt egentligen inte om häxor, påskharar och ägg. Det handlar om samme karl som jag pratade om i julas - Jesus! Han dog för att vi skulle slippa. För att vi skulle kunna få möjligheten att få leva i evighet. Tack för det Jesus, älskade vän!

43

"Bara 129 dagar kvar." Nu är det "bara" 43 dagar kvar. 6 veckor. Plus en dag. Och visst känns det underbart fortfarande. Men också stressigt och nervöst. Fjärilarna verkar ha förökat sig till minst ett tusental ibland och det finns massor kvar att fixa inför bröllopet. Och här sitter jag med en helt igentätad näsa. Igen. Tack pollen, tack barnbaciller. I'll be sure to send you flowers. Typ.

Det här med att blogga har liksom hamnat i skymundan. Liksom det där med att ta körkort. Jobba. Plugga. Städa. Laga mat. Diska. Planera. Leta. Boka. Hämta. Samma gamla historia och jag vet att det är självvalt. Men whatever, det kommer bli bra i slutändan ändå och i juni kan jag börja jobba på körkortet igen och till hösten börjar jag förhoppningsvis läsa till förskollärare.

Ungefär ett lika intressant inlägg som de jag skrivit "på sista tiden". Jag återkommer med ett intressantare! Mer intressant, heter det.


Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin