Det där med att byta namn

Det är visst väldigt komplicerat. Man ska informera familj, vänner, skatteverket, banken, läkare, hyresvärden, biblioteket, kundklubbar, transportstyrelsen, arbetsgivare, ICA, körskolan, universitetet, föreningar. Skaffa ny mailadress och upplysa alla om den, ändra efternamn och byta mailadress på communitys och fixa ny legitimation.

Många ska upplysas, tid tar det. Och inte nog med det; man ska dessutom lära sig vad man heter nu och lära in en ny kråka att sätta överallt på ställen med texten "namnteckning" eller "underskrift". Klurigt!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Men det är det väl värt........ :)

2011-07-06 @ 17:02:09
Postat av: Anonym

Kan meddela att jag idag, fick skyltarna utanför lägenheten ändrade, så nu bor här inte längre någon F. Krig. (Men att jag fortfarande har fel namn i passet, och på körkortet behöver vi inte prata så högt om...)

2011-07-07 @ 09:15:37
Postat av: Sanna

Ingela -->

Sv: Absolut! :)

2011-07-07 @ 11:29:20
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/
Postat av: Sanna

F.d. F. Krig -->

Sv: Ojdå, det va lång tid! Fick ni fixa det själva eller va det någon form av vaktmästare som tog sån tid på sig? Börjar det inte bli dags att fixa till pass och körkort då..? :)

2011-07-07 @ 11:30:48
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/
Postat av: fd Misswar

Alltså... att det inte skett tidigare handlade bara om att jag inte talat om för dem att jag ville att skyltarna skulle uppdateras. När jag väl gjort det så tog det nog knappt en vecka för dem att byta. Det var det där.. jag ska bara...



Körkortet, jo, men eftersom jag tappat bort mitt gamla, så måste jag ju ta nytt kort och skicka in det, och hitta på en ny autograf. Jag ska bara ta ett kort nu, så är det klart sen... jag ska bara...



Passet ja,. Ja har haft det i väskan ganska länge nu, och tänkt att jag ska stanna vid polisstationen på väg hem eller från jobbet en dag när det passar. Passar har det säkert gjort massor med dagar nu, men att jag ska komma ihåg att det passar, det är det svåra.

2011-07-07 @ 14:51:00
URL: http://misswar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin