Vad är egentligen intressant?

A new beginning innefattade tydligen också att återgå till att blogga mindre? Hmm..

Saken är väl den att jag tycker det känns ganska onödigt att sitta här och tala om för er vad jag äter till frukost, vilka tv-program jag tänker kolla på under veckans kvällar, hur jag bäddar sängen eller något annat sånt där totalt ointressant.

Jag vill blogga om något som är utav värde, något som får alla mina läsare att tänka och fundera. Något som väcker intresse.

Så...något intressant? Jag vet inte om alla tycker att det är intressant, men jag vet att några tycker det och jag är absolut av den åsikten. Jag ska nämligen gifta mig! Den 28 maj blir min älskade Teodor och jag, Herr & Fru. Bara 129 dagar kvar. Förenklat sagt ungefär fyra månader. Underbart! ♥



Och just ja. Dagens bibelord som hade fastnat på Rom 10:9 i flera veckor (och som står på tavlan vi efter så lång tids väntan hängt upp) böts ut till ett nytt ett par dagar efter att tavlan hade kommit upp på väggen. Lite coolt ;)


A new beginning

Gott nytt 2011 alla läsare! Hoppas det blir ett fint år för er.

Jag & Teodor har börjat året med projekt "nyinreda lägenheten". Äntligen har vi fått upp den gigantiska tavlan som Robin har målat, den passade kanon ihop med färgerna på fondväggen i sovalkoven.



Är det inte lite mysko att Dagens bibelord, här till höger på bloggen, har låst sig på samma bibelord som står på tavlan? Det brukade uppdateras automatiskt varje dag, men låste sig på Rom 10:9 ett tag innan jul och har stannat kvar där sedan dess!



En ny bokhylla har flyttat hit från IKEAs fyndhörna. Den går under de tre S:en - svart, snygg & skitbillig. Så den gamla vita är kastad på tippen och jag får tacka för 20 års trogen tjänst.



Intill bokhyllan står en kattpelare som vi fått av pappa & Ingela, den är högre, har fler och stabilare klösbrädor än den gamla samt en låda att krypa in i. Bailey är väääldigt nöjd! På väggen mitt emot bokhyllan sitter bilder (som ska få svarta ramar) på fyra snygga bilar och två raggarslangar lyser upp i sovalkoven på kvällarna.



Och i köket har vi äntligen fått upp en hylla, så nu är alla 16 thésorter samlade på ett ställe. Tack pappa för hjälpen med borrmaskin och plugg!


30 december - ett sista ögonblick

Lite fördröjt, sådär i efterhand helt enkelt. Jag skyller på nyårsfirande, tusentals försök att installera den nya skrivaren, svärföräldrabesök, besökande av mor & Per, pappahjälp och så vidare.

Det sista ögonblicket av år 2010 var jag i kyrkan på nyårsfirande. Vi kollade på en sjukt bra musikal, åt nyårssupé, kollade på massa roliga spex och samlades sedan i kyrksalen för nyårsvaka.

Exakt vid tolvslaget satt jag i en kyrkbänk med mina svärföräldrar på ena sidan och min fästman på den andra, redo att resa mig upp för att sjunga lovsång. Bättre slut på ett gammalt år och början på ett nytt, nej det finns nog inte.


Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin