28 maj 2011


Vår bröllopsdag.
Den största dagen i våra liv. Dagen D. Kärt barn har många namn? En sjukt fantastiskt underbar dag va det i alla fall. Det går helt enkelt inte att beskriva känslan! Men här kommer lite bilder för att få en inblick (ni som inte va där) och en tillbakablick (ni som va där och jag själv, för man va som i en liten bubbla under större delen av dagen..).





6.30 började vi hos SaraStack & Strå. Hår, smink och kläder skulle fixas och jag är väldigt glad att jag hade mina bästa vänner (och tärnor) Jennylee & Julia där under tiden, annars hade jag säkert suttit och blivit toknervös!






Efter vigseln åkte vi raggarbils-karavan från kyrkan, runt lite i Österbybruk och till Folkets Hus där alla gästerna hade börjat mingla runt. Vi hade verkligen tur med vädret!







Sen blev det 3-rätters middag i amerikansk stil: typ yankeesalsa till förrätt, nygrillade hamburgare ribs och Coca Cola till varmrätt och en stooor chokladmuffin med kaffe till efterrätt. Våra värdpar gjorde ett kanonjobb så att kvällen flöt på bra med mat som varvades med traditionella tal och underhållning.






Efter en paus blev det dags för bröllopstå... näpp! Bröllopscheescake! Vi gillar ju inte tårta så mycket.. Duktiga mamma hade bakat 14 stycken, mums.






Så ska man ju pussas lite och sådär och mannen höll tal och sjöng Rännhola Rockers låt "Raggarbrud" för mig. Sen skippade vi vals och körde en brudbugg istället, till våran låt "Every little thing" av Carlene Carter, och avslutade festen med dans. Hela själva bröllopsdagen avslutade vi med jordgubbar, melon och choklad i ett rum på Söderfors Herrgård. Oh, vilken dag!




Nu är vi Herr & Fru Widell! ♥


Kommentarer
Postat av: Jennylee

Var ett otroligt fint och vackert bröllop ni hade! Så ni :) Jag hoppas och tror att ni kommer få ett härligt liv tillsammans ;)

2011-07-15 @ 09:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin