Det är dags för fredagsmys!

Eller vänta..? Jo, lite kanske. Det beror på vem man frågar och vad som menas med "mys". För mig är mys allt som är trevligt och som får mig att må bra. Så i så fall ja, ikväll är det dags för fredagsmys!

Tänkte önska er en trevlig helg, hoppas den blir bra och se till att ta hand om varandra!

Snart kommer Teodor på middag och sen ska vi till Furuhöjden i Alunda, det är happening med fotbollsturnering(?) ikväll vilket betyder massa najs folk, fika, skratt och allt sånt där som får en på bra humör. Och Jesus så klart! Det drar igång klockan sju och slutar nån gång där mitt i natten. Kom dit vetja! :D


Två månader

Två underbara månader med min älskade Teodor, idag! Det här är bara början ♥


En tuff brud

Japp "Anonym", jag är tuff! En tuff brud med mycket skinn på näsan, om du frågar min pojkvän.

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska skriva ett vettigt inlägg eller ett onödigt, det blir ett onödigt. För jag är trött och sjuk.

Idag har jag roat mig med att kolla på tv, Guds tre flickor på svtplay, gosa med katten och kolla igenom lite papper. Ja, tagit det lugnt helt enkelt. Imorgon funderar jag på att fila naglarna. Det är långtråkigt att vara sjuk! Tur att jag har en bokhylla full med böcker och min älsklings dvdspelare här så att jag kan kolla på film.

Nu ska jag sova, godnatt på er! ♥


Kristna är hjärntvättade


Vi lever i ett fritt land, här har alla rätt till sin egen personliga åsikt. En av mina många åsikter är att Gud finns. En annan är att jag inte är hjärntvättad, men det skulle ju såklart inte en sådan person påstå sig vara heller. Du får helt enkelt fråga mina vänner och min familj vad dom anser om den saken. Tycka synd om mig behöver du absolut inte göra (men vill du det så får du, vi lever ju som sagt i ett fritt land), för jag är aldrig så lycklig som när jag får tacka och lovsjunga min Gud!



Jag tänker inte tvinga dig att tro på Gud bara för att jag gör det. Du behöver inte vara rädd. Däremot tänker jag fortsätta stå för vad jag tycker och tror på. Prova det du med "Anonym"! :)


Hej körtelfeber!

Du är inte välkommen.

Jag va ner till vårdcentralen i fredags på koll, tog lite prover och det visade sig att jag har körtelfeber. Jag va inte så väldigt insatt i vad det innebär så jag har ägnat en del tid nu åt att läsa på om vad det är.

Man kan ju säga att det va lite synd att jag inte gick på dagis när jag va liten. 9 av 10 i 20 årsåldern har antikroppar i blodet mot viruset, eftersom de redan fick infektionen när de var små och gick på dagis. När man är liten kan körtelfeber visa sig i form av en vanlig förkylning, så man behöver inte ens veta att man har haft det.

Det smittar via saliv och brukar därför ibland kallas för kissing disease (nej småungar kysser inte varandra, men dom äter på varandras leksaker). Fast egentligen heter det mononucleosis och får mig att tänka på filmen Cry Baby. I alla fall så måste det vara en av dom segaste sjukdomarna på att bryta ut, 30-90 dagar tar det från man blivit smittad tills man blir sjuk.


Dom som inte orkar vänta kan hoppa fram till 1.20 typ, så förstår ni vad jag menar.


Jag känner mig inte ett dugg bättre än. Har feber, inflammerade halsmandlar, svullna lymfkörtlar, ont i muskler och leder, mår illa och allt sånt där fortfarande. Läkaren sa att jag får räkna med att vara sjuk i 3-6 veckor. Sen måste jag ta det lugnt med ansträgningar och motion minst en månad efter att jag blivit frisk eftersom mjälten och levern blivit förstorade. Kuljul.

Tur att jag har min älskade Teodor här som tar hand om mig och tvingar mig att ta det lugnt. Ni som står mig nära vet hur frustrerad jag blir av att vara sjuk. Han åkte iväg för en timme sen för gudstjänst och buggkurs, men han skulle komma tillbaka ikväll. Det sista han gjorde innan han åkte var att krama om mig, titta mig i ögonen och säga: Så låter du disken vara! Hmm, han känner mig.


Gör mig frisk

Nu vill jag inte vara sjuk längre! Är helt slut, förkyld, äcklig huvudvärk, ont i kroppen och halsmandlarna är mer som valnötter.

Världens finaste pojkvän va här igår, dammsög grundligt hela lägenheten, hjälpte till med tvätten, madrassen och bäddade om i sängen som katten hade pissat ner i protest mot att jag varit husvakt hos mamma. Tvingade mig i säng i hyfsad tid och rådde mig idag till att antingen sova eller göra ingenting.

Men sova tyckte inte katten att jag skulle göra längre än till nio och att göra ingenting är ganska tråkigt. Så dagen har jag ägnat åt att lyssna på lovsång (vilket va jobbigt eftersom det är svårt att inte sjunga med), kolla på massa Andra Avenyn-avsnitt och rensa mitt tidningsställ. Ganska nära att göra ingenting.

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig. Godnatt på er ♥


You're everything

You are the strength, that keeps me walking. Utan dig hade jag inte klarat mig då, utan dig hade jag gett upp. Tack för att du alltid finns där.

You're all I want, you're all I need, you're everything, everything.



Everything - Lifehouse


Det va en bra helg också

Middag och bio med min TeodorDennis på besök. Fira pappas 46årsdag. Middag och musikal med älskling. Sorgligt nog var mamma sjuk och kunde inte komma. Musikal igen. Middag hos älsklings mormor med alla kusiner och respektive. Riktigt kul och supergott!

Och den 14:e februari ska jag döpas, äntligen :) ♥


Det här känns som en bra helg

Igår efter jobben åt jag och Teodor middag för att sedan åka till stan och gå på bio, Sherlock Holmes. Den var riktigt bra!

Min bror har precis varit här på besök, vi har pratat och fixat med födelsedagspresent åt vår far. Tycker så mycket om när han kommer hit och hälsar på, det är mysigt :)

Nu ska jag äta lite lunch, städa lite och sen vid tre ska vi åka och gratulera pappa. Ikväll är det meningen att jag, Teodor och mamma (+ Per?) ska gå på Furuhöjdens nyårsmusikal Out of the blue, men mamma hörde nyss av sig och sa att hon inte mår bra. Jag hoppas innerligt att hon känner sig piggare till kvällen, för jag vill verkligen att hon ska få se den här pjäsen.

Hoppas helgen hittills varit bra för er och att resten blir minst lika najs!


Nu dansas julen ut

Lyssnar på John Lindberg Trios senaste album (så otroligt bra det är!) och städar bort julen. Jag tycker om julen och anser att det är mysigt med pynt, glitter och ljus överallt. Men det blir faktiskt lite skönt att få bort allt nu.

Fast har någon ett par fönsterlampor som den vill bli av med så får den gärna höra av sig till mig, blir mörkt nu utan stjärna och ljusstake. I utbyte kan t.ex. ordnas en himla massa bortrensade kläder, väskor, ett gäng böcker eller en trevlig fika ;)

Hoppas ni haft en bra dag!


Halva veckan avklarad

Och den här dagen präglades av ännu fler positiva besked, tack och lov. Nu är jag trött och ganska sugen på att krypa ner under täcket, men ska fixa med lite verifikationer och göra en danslista till Kickin' Crows årsmöte först...

Nej, jag går och lägger mig! Ser nästan i kors, så bättre att komma upp imorgon och göra det där när man är pigg istället. Godnatt på er, hoppas ni haft en bra dag och får en skön natts sömn ;)


Dubbelt upp

Det blev ännu bättre. Jag hade ju fått veta att tio timmar per vecka ska jag jobba på fritids, dom papprena har jag fått idag. Men jag kommer också att få jobba tio timmar per vecka i skolan, med samma barn. Det här är ju underbart! Ökning av arbetstiden från 25% till 50% på en dag. Hurra! :D

Och som om det inte räckte ser det ut som att jag blir ledig på fredagar. Ja, från fritids och skola alltså. För som det verkar så kan jag flytta min städdag på Gammel Tammen till då istället för torsdagar som jag haft nu.

Jag tycker om när det händer saker, så nu ska jag se till att få lite mer gjort. Ha det bäst!


Happy, happy, happy!


Med en kopp kaffe som sällskap

Den 26:e november var en speciell dag, händelserik på många sätt. På morgonen satt jag lite halvt nervös på arbetsintervju nummer två för ett arbete som säljare på det Media Markt som ska öppna i Uppsala. Det gick bra och jag fick många lovord.

När jag kom till fritids för att börja min arbetsdag var jag så otroligt glad, men möttes av beskedet att jag inte längre skulle få arbeta kvar på fritids efter nyår. Pang! Allt kändes hemskt och glädjen över den lyckade intervjun var som bortblåst.

Panik, rädsla och stress kom över mig och jag visste inte vad jag skulle göra. Hur skulle jag klara mig? Utan en inkomst skulle jag bli tvungen att säga upp min lägenhet och vart skulle jag ta vägen med djuren? När jag kom hem satte jag mig på soffan och brast ut i gråt. Jag samlade mig i bön och fylldes sen av ett lugn. "Det kommer att ordna sig, på ett eller annat sätt så kommer det här att bli bra."

En vecka innan jag skulle bli arbetslös kom en kollega fram till mig. Hon hade blivit erbjuden en annan tjänst och undrade ifall hon fick rekommendera mig som hennes efterträdare. Så om en timme börjar jag mitt "nya" jobb. Jag är fortfarande elevassistent på fritids, men med ett nytt barn.

Att få prata med Gud, måste vara det coolaste som finns!

Den 26:e november var speciell på ett till sätt. Det var den dagen Teodor och jag öppnade våra hjärtan för varandra och bestämde att vi vill vara tillsammans. Det är också en historia som ska berättas, men vid ett senare tillfälle. Jag är så glad och tacksam över att få ha honom i mitt liv. ♥


En förklaring på jämförelsen

Jag tänkte att det kanske behövdes en förklaring på min jämförelse i det föregående inlägget:

Att tro på Gud och att vara kristen är som att jämföra att gilla veteranbilar och att vara raggare.


Du måste inte vara raggare bara för att du tycker om veteranbilar. Många påstår sig vara raggare bara just på den grunden att de tycker om dessa vackra gamla amerikanska bilar. Men dom kanske inte alls lyssnar på rätt musik, kan sina bilar, har rätt stil och så vidare. Ändå kallar de sig för raggare. En raggare lever för hela sin kultur, inte bara bilen.

På samma sätt är det med Gud. Att du tror på Gud innebär inte automatiskt att du är kristen. Du tror på Gud, du tror att han finns. Men att vara kristen är så mycket mer. Du lever för honom, med honom. Han är ljuset i ditt liv och du strävar efter att vara så lik honom som möjligt i tanke, ord och handling.

Jag skulle kunna driva det här vidare, komma ut på en massa sidospår och dela med mig av flera jämförelser och liknelser. Men nu är det dags att sova i väntan på en ny dag. Godnatt vänner!

Ps. Lägger förmodligen gärna till din blogg här, du som kommenterade på förra inlägget. Kommentaren var tyvärr anonym så ja, skriv igen! :) Ds.


Det där med frukost

Jag har varit vaken sen kvart i sju ungefär. När jag precis vaknat kan jag inte äta frukost, det tar emot ganska mycket. Behöver vara vaken i en timme ungefär för att bli sugen. Men på en timme hinner man ju hitta på en massa andra saker att göra, och glömma bort den där lilla detaljen att man ska äta.

Nu, två timmar senare, ska jag äta frukost. Fick en känsla av att jag visst var hungrig, så nu blir det grahamsvåfflor med jordgubbssylt. Intressant va?

Annars har jag kommit på en jämförelse som ni kan få fundera lite på. Något som kanske inte är så självklart för alla.

Att tro på Gud och att vara kristen är som att jämföra att gilla veteranbilar och att vara raggare.


Det blir en lång helg

Väckarklockan ringde sex imorse, upp och iväg för att rida med Jennifer. Det va ett tag sen nu, så det va skönt att komma ut igen trots kylan som bet sig fast i kroppen efter ungefär tio minuter i sadeln. Men vad gör väl det, det har vi glömt till nästa gång ändå.


Att få bli ett med hästen är en sån otrolig känsla. (Bild från 2007)


Har äntligen fått ordning och reda i klädkammaren nu. Haft storrensning och gjort mig av med massa grejer som jag inte trivs med.

Jag vill hålla mig sysselsatt hela tiden, är "gräsänka" sedan i onsdags kväll. Min älskade Teodor kommer inte hem förrän på söndag. Så den tiden av helgen jag spenderar hemma tänkte jag ägna åt att städa badrumsskåpet, kylskåpet, garderoben, förrådet och sätta upp en till filmhylla.

Nu ska jag återgå till soffan och Let's Dance, sen blir det nog sängen. Åh, kan det inte vara söndag snart?


Följ mig med Bloglovin

Jag vet att jag har talande vänner, men jag vet också att jag har många tigande läsare. Hur som helst kan nu alla prenumerera på min blogg via Bloglovin. Bra va?

bloglovin


Men hej på er

Kul att se att ni har börjat hitta hit, statistiken stiger om man säger så.

Dagen har varit fylld med jobb, styrelsemöte och mängder av tvätt. Jag vill ha en egen tvättstuga där man får hänga tvätten att torka av sig själv. Jag är trött på värmeskåp och torktumlare som inte fungerar. Jag vill kunna tvätta en maskin när jag känner för det istället för sex stycken när jag måste. Efter att ha bott ett år i lägenhet förstår jag fortfarande inte tjusningen med det..?

Nu ska jag i alla fall krypa ner under täcket. Ska iväg halv sju imorgon och rida med Jennifer, sen blir det förmodligen mer jobb och massor av städning här hemma.


Jag hade en dörrskylt som någon vänlig själ rev ner i somras. Den gamla va i trä, min nya är av papper. Oddsen kanske är emot att den ska få sitta kvar. Men rivs den ner, så kommer jag göra en ny och sätta upp. Igen och igen och igen...

 


Jag tänker be för Sverige

Trodde att jag skulle vara ledig onsdag-måndag nu, så kom jag på att jag jobbar ju extra på torsdagar så pallrade mig iväg och gjorde några timmar på Gammel Tammen. Kom hem strax efter 12 och har sedan dess tvättat en massa, håller på än samtidigt som jag sitter och tittar igenom linedance klubbens ekonomi. Styrelsemöte klockan 18.

Måste bara slänga upp den här låten åt er, har lyssnat på den säkert 20 gånger nu idag. Jag tänker be för Sverige - Simon Ådahl. Jag ryser över hela kroppen när hör den. Lyssna på vartenda ord, det behövs.


Dags för makeover

När jag kom hem från jobbet idag, satte jag mig ner för att fundera över hur jag vill att bloggen ska se ut.

Det enda jag kom fram till var att jag vill ha en meny med dropdown, en sådan meny som jag har fixat nu. Och det här med bloggens utseende vill jag klara av själv. Jag ber om överseende ifall det ser konstigt ut lite här och där ett tag framöver. Det va ett tag sen jag pysslade med design, men det är bara bra att huvudet får arbeta lite för att minnas och komma på.

Nej, nu är det dags för mig att krypa ner i säng och läsa lite körkortsteori innan nattens sömn. Lång dag imorgon med jobb 8.30-17.45 och sedan middag med mitt hjärta hos hans bror och broders fru. Sen är jag nästan helt ledig onsdag - söndag måndag och kan förhoppningsvis upplysa er lite mer om vad som hänt i mitt liv på sistone.



Och ni ser ju vem som lagt beslag på datastolen.. Bailey!


Välkommen till min nya blogg!

Eftersom jag kände att jag glidit allt längre och längre ifrån min gamla blogg, så har jag bestämt mig för att börja om på ny kula nu såhär i början av 2010.

Jag tänker inte hänvisa till min gamla. Det är dags att leva här och nu, att se framtiden. Jag minns det som hänt och är ändå tacksam för allt som skett i mitt liv, gott som ont. Det är ju trots allt det som har tagit mig hit och gjort mig till den människa jag är idag.

Det finns en mening med allt.


Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin