Upplysande halsfluss

Japp. Halsfluss. Underbart. Mmmmm...

Jag hann i alla fall fira min lillebrors 18-årsdag. Oj, nu lät det väldigt illa. Det va inte så jag menade. Jag menade att jag hann vara med och fira den - både på fredagen hos pappa och på lördagen hos mamma.

Söndagen spenderades med 39,5 graders feber, ganska hett om man jämför med mina vanliga 36,3. När det var dags att besöka sjukhuset så stirrade damen i kassan växelvis på mig, växelvis på min legitimation och såg väldigt oförstående ut. Jag försökte anmäla min ankomst som Sanna Widell, men på legitimationen står det Alpsjö. Ajdå!

Jag: "Ehm, ja just ja... Den där har jag inte hunnit byta ut än..."
Kassatanten: "Jahaaa, har du gift dig? Åh, va roligt! När då?"
Jag: "I maj.. Den 28:e.."
Kassatanten: "Jahaa! Vi gifte oss också i maj! Fast för 20 år sen. Den 25:e. Och på vår ettårsdag så föddes vår son, så vår bröllopsdag brukar ju alltid liksom hamna lite i skymundan.."
Jag: "Jahaa.. Va kul.."

Det måste ha sett ut som att jag var väldigt sugen på att prata bröllop, med toksvullna halsmandlar och hög feber... Eller?

Sen blev det en timmes väntan för att sedan få den kortaste undersökningen jag varit med om någonsin. Jag ljuger inte om jag säger att den tog EN minut.

Läkaren: "Jaha, så du hade fått förstorade halsmandlar?"
Jag: "Ja."
Läkaren: "Och feber?"
Jag: "Ja, fck det i lördags kväll och den har sjunkit lite bara nu."
Läkaren: "Mm.. Och du har haft halsfluss förut?"
Jag: "Ja, i vintras nån gång.."
Läkaren:
*tittar i halsen, utan redskap* "Behöver inte ens göra något prov. Du har halsfluss."

Sen drog hon med mig till kassatanten för att visa hur "ett 100%-igt fall av halsfluss ser ut". Skyltdocka var jag ju också hemskt sugen på att vara, ja.

Aja, dags att byta legitimation i alla fall. Och ta mera penicillin så jag blir frisk nån gång. Inspirationen för att skriva ligger inte på topp just nu. Men det kommer! :)

Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin