Nu är det fredagsmys

Slut på veckan. Om några timmar kommer Teodor hem och då ska vi fira 9 månader tillsammans. I förskott. För egentligen är det på torsdag men då är han borta och jobbar. Så nu ska jag klura ut en smarrig köttmiddag.

(och baka kladdkakemuffins, söka jobb, klippa klor, måla naglarna, promenera, rensa några lådor, sortera tvätt, träna, vänta på ett samtal, skriva in födelsedagar i nya almanackan...)

Nyss ringde Julia och frågade om jag ville vara med som ledare för SevenEleven varannan lördag i Pingstkyrkan i höst. Tänkte säga nej men fick en känsla av att jag skulle säga ja, så ja fick det bli. Planeringsmöte på söndag, så lägg till "att fundera över vad man kan hitta på med ungdomar" på dagens att-göra-lista.

Vi hörs när vi hörs, trevlig helg alla människor ♥


Om man har tråkigt

Kan man ju alltid testa lite nya sminkningar. Jag som i princip aldrig sminkar mig, mer än möjligtvis mascara nån gång ibland om jag ska ut. Haha. Är väl för att jag tycker att jag ser helt okej ut även utan smink. Eller så är det för att jag är lat och inte orkar bry mig. Vem vet?

Nu på kvällen har jag i alla fall roat mig med att testa en rosa/silversminkning, med glitter på ena ögat bara för att jämföra och se vad som var snyggast. Kom fram till att jag behöver införskaffa mig löst silverglitter eller en riktigt glittrig ögonskugga. Blev så jobbigt att dutta med min silvergelé..


Bild 1+2 med glitter <-- [Klicka för större bild] --> Bild 3+4 utan glitter.


Känns tråkigt nu bara när man för en gångs skull gjort sig fin, så finns ingen hemma att visa det för. Man borde dra ut och dansa eller nåt, men det är upp tidigt imorgon som gäller. Bara att tvätta bort allt och sova sen. Godnatt! ♥


Dags för trekant

Det är inte lätt att fixa så tre personer kan träffas samtidigt. Men idag har vi äntligen lyckats få till det! Om en halvtimme kommer Jennylee och vid fem ungefär kommer Julia. Ikväll blir det tjejmiddag med de finaste vännerna som finns på denna jord. GULD ♥


Alltid vi tre. Bild från the BIG sleepover -07.


Om dagens bibelord

Måste bara säga att det är märkligt hur hårt vissa bibelord och predikningar kan träffa. Dagens bibelord här bredvid talade direkt till mig idag. Det kom som ytterligare en bekräftelse på något jag fick talat om för mig igår: ibland har jag kort stubin. Väldigt kort.

"Stilla din harm, låt din vrede slockna, reta inte upp dig, det leder bara till ont." Ps 37:8

Det här är något som jag aktivt måste jobba med, för att inte såra andra människor. Usch jag har inte riktigt sett det själv. Tack för att du var ärlig och talade om det för mig.

Fader, ge mig längre stubintråd. Amen.

Min måndagsvirriga vän

S [i morse]: Funkar det att träffas på onsdag?
J: Ja, det går bra.

J [igen, på dagen]: Jag ska jobba på torsdag.
S: Det gör väl inget, vi ska träffas på onsdag.
J: Jag mena onsdag.

S
[nu på kvällen]: Allt är fixat, middag hos mig på onsdag när du slutat jobba.
J: Okej, då ses vi imorgon.

Nu är det slut...

...på semestern.

Hemmamys. Umgås med familj, släkt, vänner och varandra. Bilmeck. Bada. Sola. Cykla. Bromsar. Kolla på film. Öland. Löttorp. Husvagn. Tälta en vecka. Böda. Sol. Diska. Duscha. Ole Börud. Långe Erik. Byxelkrok. 8 månader tillsammans. Borgholm. Shopping. Massor av glass. Pizza. Luftmadrass. Getingar i tältet. Regn och åska. Strandpromenader. Lösa korsord. Läsa. Åka bil. Kramas. Pussas. Prata. Fika. Vara hus- & kattvakt. Drömmar om framtiden. Mardrömmar. Tröst. Uppsala. Gränby. Promenader. Baka. Söka jobb. Travhästar. 2 månader förlovade. Grillning. Kattjakt. Kaffe. Cola. Valbo. Stora Enso familjedag. Många gratis glassar. Eldfesten. Dans. Bugg. Tyckare. Åskväder. Spöregn. Gudstjänst. Servering. Fira Lina. Hem. Packning. Tårar. Hejdå, älskar dig.

Tre veckor gick fort. Men dom har varit mysiga och välbehövliga! Och det har varit helt underbart att få rå om min älskade Teodor ♥ på heltid. Nu längtar jag till fredag och tills det blir snö.


En tripp till la stada

Tjopp!

Idag har vi varit en sväng in till staden. Gubben har handlat kläder till de bröllop vi ska på nu i sommar, och ooh vad vi matchar. Snyggt!

Nu har jag bakat muffins för jag & Teodor ska ha filmkväll med Björn. Harry Potter någon förmodligen. Och varma mackor.

Vi hörs, kram!


Hemma igen

Vi är tillbaka hemma efter en mysig vecka på Öland. Tänkte berätta lite om vad vi har gjort och lägga upp lite bilder (tycker det har blivit väldigt dåligt med det på sista tiden), men just nu är det så dålig mottagning på mobila bredbandet. Tar det någon av de närmsta dagarna!

Kom hem i lördags kväll och ägnade gårdagen åt att packa upp och tvätta alla kläder och sånt som vi haft med oss. Sen va det bara att packa igen och fara vidare för nu ska vi vara hus- & kattvakt åt Teodors storebror Tim och hans fru Johanna.

Hus är härligt, hörs när vi hörs och ha det bäst ♥


Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin