Vill du bli mobbad, slagen, avskydd?

Det är inte ofta nu för tiden som jag bloggar. Lusten har jag inte tappat, det är inspirationen som har åkt på semester eller nåt.

Men idag fick jag nys om att Robin hade skrivit ett nytt inlägg. De som följde mig på min gamla blogg har blivit tipsade om att läsa det han skriver förut, men jag känner att jag vill upplysa även alla nya läsare om denne man. Det handlar om väldigt tänkvärda ämnen.

Hans nya inlägg var inget undantag, och jag skulle själv kunna skriva ett superlångt inlägg om allt som poppade upp i mitt huvud när jag läste det. Men jag ska inte stjäla hans ämne, klicka er in här istället och läs!

En sak tänker jag dock säga (skriva!), det är inte helt fel att leva efter den gyllene regeln, mina vänner:

Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dom. Matt 7:12

Eller som vi skulle säga på ren svenska: behandla andra som du själv vill bli behandlad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin