Du är min framtids säkra grund

Ibland ploppar det upp låtar i huvudet bara sådär. Ibland ploppar det upp låtar i hjärtat. Det gjorde det för mig igår, bara sådär. Idag ploppade samma låt upp igen. Just nu är den min lovsång.


På dig min Gud förtröstar jag
när oro skymmer min morgondag
för jag vet du är trofast emot mig
När svårigheter omger mig så är jag ändå trygg hos dig
för jag vet att du aldrig lämnar mig
Är det natt eller dag, Herre på dig förtröstar jag
Gud du är alltid nära mig, ingen förändring finns hos dig
Du är densamme igår och idag och i evighet
Du är min framtids säkra grund,
du som står fast vid ditt förbund
Min klippa är du, allsmäktig Gud, jag ärar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin