Kol 3:14

Nu har jag ca 7 arbetsdagar kvar på 4 veckor. Sen blir jag lyxfru eller hemmafru, som Teodor sa. Men när jag påpekade att jag bara blir hemma minus fru, ändrade han sig och sa att jag blir hemmafestmö. Hmm.

Idag har det i alla fall varit jobb, en pratstund med gubben innan han drog iväg för att jobba natt igen och en promenad till Guldform i Dannemora för att tala om vilket bibelord vi vill ha ingraverat i våra förlovningsringar. Det har blivit en del kollande i Bibeln och nu tillslut valde vi mellan tre olika, men båda kände mest för det här:

Över detta ska ni klä er i kärleken, som binder samman till en fullkomlig enhet. Kol 3:14

Nu ska jag diska, kolla om det har kommit in några fler intressanta jobb och leta reda på en bank med bra sparkonto. Sova tidigt, jobba tidigt imorgon. Kram på er!




Update: Passade på att fixa lite på bloggens utseende också. Lagt till lite på headern och lagt in dagens bibelord. Najs najs!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror det blir toppenbra bibelord - så sant och så relevant :) är verkligen glad för er skull!

2010-06-08 @ 21:25:36
URL: http://arildsdottir.blogg.se/
Postat av: Ingela

Oj får hela den texten plats på ringen?

2010-06-09 @ 13:49:02
Postat av: Sanna

--> Ingela



Nej, det jobbar någon annan tjej där på Guldform som kollade frågande på mig och undrade samma sak; om vi hade fått veta hur många tecken som får plats i ringarna. Det är bara själva förkortningen eller vad man säger som ska stå, alltså Kol 3:14. Så i min kommer det stå "Teodor 5/6-10 Kol 3:14" :)

2010-06-09 @ 15:47:43
URL: http://mittsannajag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin