En värld i förfall

Vart är världen på väg?!

Jag satte mig ner för en stund sedan för att skriva massvis av lappar med olika maträtter på. Tänkte att det kunde vara bra att ha en burk med såna för att få inspiration när man ska sätta ihop matsedlar.

Så slog jag på tvn för att ha nåt i bakgrunden medan jag håller på och pular, tänkte att sommarlovsmorgon kan jag ju spana in. Spännande att se vad det är i år.

Vilken besvikelse! Det verkar vara noll handling och bara en massa skit(?)barnprogram. Tacka vet jag det som visades när jag va yngre; Alarm, Mormors magiska vind, Sommarlovsmorgon (med Peter, Fredde & Gilan) och Tippen. För att inte tala om Salve. Det va grejer det!







Från Högaffla Hage som sändes 2002 har det bara gått utför med sommarlovstv. 2005 blev det värre och 2006 blev det hemskt. Ingen handling, galna människor och kassa barnprogram. Inte konstigt att världen ser ut som den gör.




Uscha! Bäst att sno alla gamla inspelade barnprogram av mamma och lägga över på dvd. Mina barn ska minsann inte få kolla på dagens Bolibompa..


Kommentarer
Postat av: stina

haha, bra inlägg! salve och MMV var ju helt klart bäst :) sen minns jag badeboda bo som var ganska bra :)

2010-06-16 @ 10:53:47
URL: http://stinanoe.blogg.se/
Postat av: Jennylee

Åååh, nostalgi! :D Jo, barnprogrammen var verkligen mycket bättre förr. Men kanske är det så man alltid tycker? I varje generation. Slår vad om att dagens barn när de är vuxna tyckte att dagens barnprogram var mycket bättre än de som kommer gå då :P

2010-06-16 @ 13:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin