Får man rita i böcker?

Usch, idag sov jag alldeles för länge. Somnade elva igår och klev inte upp förrän halv nio idag, något som resulterar i en otrolig seghet. Men körtelfebern slog hårt på mig och jag behöver sömn. Okej, det va inte alls det jag tänkt skriva om.

Jag är ju fortfarande sjukskriven så dagen hittills har jag tagit det väldigt lugnt. Har tagit en lååång dusch med scrubhandskarna i högsta hugg, ett fotbad med invigning av fotfilen, druckit ett par koppar kaffe och läst en massa intressanta texter i Bibeln.


Bibeln tar mig in på det jag funderar på att ägna resten av dagen åt (ja, fram tills det är dags att laga mat och åka på dop-info vill säga), nämligen att planera en andakt. Något jag fått höra kan vara svårt, bestämt mig för ska vara lätt och nu insett kommer bli svårt. Men inte svårt i den bemärkelsen att jag inte har någon aning om hur jag ska göra, utan svårt i den bemärkelsen att jag inte kan bestämma mig för vad jag vill prata om.

Tillbaka till rödpennan, papper och några böcker - så kanske jag kan börja fundera fram och tillbaka mellan en massa idéer i alla fall.

Ja och det där med att rita i böcker, får man verkligen göra det? Så länge det är för att lättare förstå och komma ihåg bokens budskap, tycker jag att man får göra det. Och tycker någon att jag gör fel så hänvisar jag till det gamla talesättet "barn gör inte som sina föräldrar säger, barn gör som sina föräldrar gör". Min mamma stryker under viktiga saker i alla böcker hon läser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin