5 december - vad är kärlek?

Kärleken är tålig och mild, kärleken avundas inte,
den skryter inte, den är inte uppblåst,
den uppför sig inte illa, den söker inte sitt,
den brusar inte upp, den tillräknar inte det onda.
Den gläder sig inte över orättfärdigheten men har sin glädje i sanningen.
Den fördrar allting, den tror allting,
den hoppas allting, den uthärdar allting.
Kärleken upphör aldrig.
(1 Kor 13:4-8)

När ordet kärlek sägs, tror jag att du i första hand tänker på kärlek mellan man och kvinna. Eller hur? Men kärlek är något vi också visar våra föräldrar, barn, vänner, släktingar, grannar - våra medmänniskor helt enkelt. Kärlek handlar inte om att ta, det handlar om att ge.

Men apropå kärlek mellan man och kvinna. Idag har jag och Teodor varit förlovade i ett halvår. Tiden går väldigt fort! Jag kan ärligt säga att min kärlek till denne man växer sig allt starkare för varje dag som går. Han är den jag ständigt letat efter, men som kom till mig först när jag slutat leta. Tack Gud för att du fört oss samman.


Provisoriska ringar | Frieri på Öregrunds klippor | Våra ringar, med texten:

Över detta ska ni klä er i kärleken, som binder samman till en fullkomlig enhet. (Kol 3:14)


Kommentarer
Postat av: Jennylee

Ja, tiden går fort :o Känns inte alls längesen som du hämtade ringen ju :)

2010-12-05 @ 13:35:09
Postat av: Bert Alpsjö

Oj vad jag är stolt över DIG. Ta vara på tankarna dom är värdefulla men man vet aldrig vad dom leder till, men dom är stor hjälp på vägen.

2010-12-07 @ 20:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin