25 december - en första

En första jul med min älskade är nu firad. Förra julen firade vi ju på olika håll, fast vi avslutade den på samma sätt som i år; tillsammans i kyrkan.

På julaftonsmorgonen tog vi det väldigt lugnt, gjorde oss julfina och åkte sedan hem till mamma & Per. Där umgicks vi, tog en promenad och dukade sedan fram det stora julfikat (9 sorters kakor & bullar!) till Kalle klockan tre. Då hade Pers föräldrar också kommit, mysmys. I julklapp av mamma & Per fick vi precis en sådan picnickorg som jag letat efter hela sommaren, fullproppad med sill, gelé, myntablad, choklad, nyårsbubbel, glögg, thé, kex, ägg, olika sorters havssalt, osv...

Sedan åkte vi till Väsby där det vankades julmiddag och läsning av julevangeliet hos Forslunds. Efter det gick vi över till Widells där det blev julklappsöppning och julfika. Teodor hade smygit ut två par av mina favoritskor och fått dom lagade, så det blev stor glädje när jag öppnade klappen från honom.

Kvällen avslutade vi i kyrkan med mängder av tända ljus. Trots att jag lagom till kvällen hade tappat rösten av allt hostande, så blev det en väldigt bra och mysig julafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin