2 december - min första kärlek

Min första kärlek var en blond treårig liten pojke, min mammas väninnas son. Jag var också en sådär tre år ung och minns egentligen inte så mycket alls från den här yngsta tiden, annat än genom kort och hemvideofilmer som jag tittat på.

Vi gick luciatåg för det gamla grannparet som hänfört suckade tillsammans, vi åkte karuseller och klappade getter på Furuvik, vi lekte och busade. Ett par år senare ritade vi kärleksbrev till varandra. Jag minns kärleksbrevet där han ritade ett Brynäs-hus (mitt) och ett Djurgården-hus (hans) med hjärtan emellan.

Ju äldre vi blev desto mer växte vi ifrån varandra, men vi hänge faktiskt ihop en del ända upp på högstadiet. Jag minns barnkalas där jag var enda tjejen och vi dansade till Rednex. Flera dagars väntan och lockande på en liten övergiven kattunge på ett loft, som vi till sist lyckades tämja. Tv-spelande och pingismatcher i garaget.

Hans namn? Jag tänkte hålla det hemligt av hänsyn mot honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin