15 december - mina drömmar

Det finns två sorters drömmar, båda med två olika underkategorier. Första sortens drömmar är de man har under tiden man sover, det kan vara antingen trevliga drömmar eller mardrömmar. Andra sortens drömmar är önskningar om framtiden, och de kan antingen gå att uppfylla eller vara orealistiska.

Jag skulle nog vilja påstå att alla dessa sorters drömmar fyller en funktion. Drömmar under sovande tid finns ju till för att hjärnan ska hinna med att bearbeta alla dagens synintryck. Mardrömmar kan öppna våra ögon och få oss att tänka till. Drömmar om framtiden är nödvändigt eftersom att man då har något att sträva mot att uppnå. Och visst kan det vara kul att ibland fantisera om ett helt annat liv och ändå inse att man faktiskt har det väldigt bra.



Jag är ganska nöjd med tillvaron, en del av mina drömmar och önskningar om hur jag vill leva livet är redan uppfyllda. Några kanske blir det snart, vissa om några år och andra kanske aldrig blir det. Men det känns bra att inte få alla drömmar uppfyllda samtidigt, då har man ju något att sträva efter.


Kommentarer
Postat av: Jennylee

Håller med :)

2010-12-17 @ 13:36:20
Postat av: Anonym

bra skrivet!

2010-12-17 @ 14:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin