11 december - mina syskon

Syskon. Svårdefinierat begrepp! Jag kan ha ett, jag kan ha tre eller jag kan ha väldigt väldigt många.

Biologiskt sett så har jag en lillebror. (Ja, jag säger lillebror även om han sedan långt tillbaka är längre än mig och därför kallar mig lillasyster.) Han heter Dennis, är 17 år och pluggar fordonslinje på gymnasiet. En flickvän har han också, hon heter Hanna och jag ser fram emot att få träffa henne.



Jag tycker mycket om min bror. Ibland är det tråkigt att inte längre bo under samma tak, kunna sitta på den andras rum och snacka tills mamma ropar att "hallå, nu måste ni faktiskt gå och lägga er!" och sen ändå snacka en liiiiten stund till.

Det är så underbart att få ett sms av honom, blir alltid så glad då. Eller när han spontant kommer förbi på en kopp kaffe och vi kollar på That 70's Show eller helt sjukt störda klipp på youtube. Eller tvspels-kvällen vi hade, när vi fyllda av nostalgi körde Harry PotterPS1.

Haha, min bror är underbar! Jag är dålig på att tala om det, men jag älskar honom ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Prenumerera på
mittsannajag?
bloglovin